torsdag 16 november 2017

Jacques Selosse mm i morgondagens släpp på Systembolaget

Det brukar alltid släppas många spännande champagner såhär års och champagneförsäljningen är alltid störst i december eftersom många köper champagne till nyårsafton.

I morgon släpps fyra spännande champagner: Bollinger Rosé Limited Edition 2006, Diebolt-Vallois 2008, Jacques Selosse Initial och Jacques Selosse Substance. Det finns goda skäl att köpa alla fyra.

Jag är inte särskilt imponerad av årgångslösa Bollinger Rosé men det här är specialutgåvan som jag skrev om i våras och bara den snygga förpackningen gör den till en utmärkt present/julklapp.

Diebolt-Vallois är en väldigt bra producent som jag hade förmånen att besöka i våras. Deras årgångsviner brukar alltid vara bra men jag har bara provat Fleur du Passion 2008, inte vanliga årgångsvinet. Dock måste Diebolt-Vallois 2008 för 479 kr vara ett bra köp.

Och så Jacques Selosse. Substance är en av mina favoritchampagner alla kategorier även om det smärtar att se att den nu kostar närmare 2.000 kr. Initial för nästan 1.000 kr känns också dyrt men ja, det är ett väldigt bra vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar