tisdag 20 december 2016

Mumms nya flaska hur snygg som helst

I dag var jag på Systembolaget för att köpa champagne som julklapp till barnens lärare. Jag tänkte följa mina egna tips från gårdagens blogginlägg och köpa non-vintage Pol Roger eller Louis Roederer men de var båda slutsålda.

I stället föll valet på Mumm Grand Cordon, ett nytt vin från Mumm som lanserades i Sverige den 1 december. Förresten är jag osäker på om det verkligen är ett nytt vin. Jag tror att Mumm bara bytt namn på sin non-vintage som tidigare hetter Cordon Rouge.  Druvblandningen är i alla fall exakt densamma (45 % Pinot Noir, 30 % Chardonnay, 25 % Pinot Meunier) och pressreleaserna handlar bara om flaskans nya design. Mumm är långt ifrån något favorithus men jag måste erkänna att den nya flaskdesignen är helt underbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar