tisdag 23 juni 2015

Vad har jag skrivit mest om?

I förra veckan satt jag och lade in etiketter på alla inlägg jag skrivit vilket är drygt 450 stycken. Jag nöjde mig med champagneproducenter och i några fall specifika champagner, till exempel Comtes och Dom Pérignon som jag brukar referera till utan att nämna producenten. Jag tog också med restauranger. Det gav mig också en intressant inblick i vad jag skrivit om genom åren. Så här topp-5-listan ut för champagner:

1. Dom Pérignon (53)
2. Winston Churchill (49)
3. Bollinger (48)
4. Vilmart (37)
5. Pol Roger (34)

Listan är ganska präglad av mina inlägg om vinauktionerna där jag ofta brukar tipsa om just Dom Pérignon och Winston Churchill. Att Vilmart är högt upp på listan förvånar nog ingen trogen läsare.

Listan över restauranger ser ut så här:

1. Frantzén/Frantzén-Lindeberg (14)
2. Mathias Dahlgren (13)
3. Oaxen (10)
4. Gastrologik (7)
5. The Bazaar (6)

Gastrologik och deras trevliga bakficka Speceriet hade jag nästan glömt bort. Om mitt nya kontor hamnar i närheten kommer jag att bli lunchstamkund på Speceriet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar