torsdag 26 mars 2015

Maten i Seoul imponerar som vanligt

Jag är på en tio dagar långt besök i Seoul i jobbet och jag älskar den här staden. Koreaner är väldigt artiga, trevliga och effektiva, allt fungerar och maten är helt underbar. Jag äter nästan bara koreansk mat när jag är här och igår fick jag frågan av en koreansk kollega om jag ville äta något men nej. Bortsett från mina västerländska frukostar äter jag helst bara koreansk mat när jag är här.

I förrgår var vi på en koreansk barbecue-restaurang som heter Bong Woo Hwa Ro och ligger i Gangnam, en stadsdel med massor av restauranger och barer. Bong Woo Hwa Ro är kända för sin speciella styckning av nötkött. De skär upp det så att det ser ut som bacon eller sidfläsk och sedan marineras det på något sätt, jag vet inte hur. Det är i alla fall fantastiskt gott och det är mycket möjligt att det blir ett återbesök där i helgen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar