onsdag 14 januari 2015

Champagnefynd i Mammoth

I förra veckan åkte jag med familjen till Mammoth, den mest kända skidorten i södra Kalifornien, bara fem timmar med bil från Los Angeles. Byn ligger på 2.500 meters höjd och högsta toppen är 3.371 meter över havet. Det är tydligen betydligt mindre snö än normalt i vinter men vi var jättenöjda ändå och vår äldste son gjorde debut på slalomskidor.

Jag hade inga förhoppningar alls om att äta bra restaurangmat under den här resan men jag blev glatt överraskad. En foodie som vi råkade stöta ihop med första dagen tipsade om restaurang Petra's Bistro och där åt vi sedan middag två kvällar av fyra. Om vi inte hade haft barnen med oss hade vi nog ätit där varje kväll. Jättebra mat och dessutom en bra vinlista. Jag hittade Louis Roederer 1995 på magnum för rimliga 228 dollar och köpte med mig en flaska hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar