torsdag 2 oktober 2014

Aquavit har fått sin andra stjärna

Häromdagen presenterade Michelin vilka restauranger i New York som får stjärnor i 2015 års upplaga av Michelinguiden. Jag noterar att Eleven Madison Park, en av de bästa restauranger jag ätit på, får behålla sina tre stjärnor. Den hade för övrigt bara en stjärna när jag var där 2011 men gick sedan direkt från en till tre och har behållit tre sedan dess.

Och Aquavit, en restaurang som serverar skandinavisk mat inklusive köttbullar och gravlax, får sin andra stjärna! Jag har aldrig ätit där men nu när jag är utlandssvensk borde jag kanske gå dit. Någon av mina läsare som varit där?

4 kommentarer:

  1. Jag var där 2001, när Marcus höll i det (läs hans bok förresten!). Supergott, men inte bländande minns jag det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När lämnade han Aquavit egentligen? Jag läste förresten just att han numera bor i Harlem och driver en restaurang som heter Red Rooster där.

      Vilken bok menade du? Hans självbiografi?

      Radera
  2. Japp, Red Rooster! Tror det var 2010, eller så. Ja, Oui, Chef! Mycket intressant och välskriven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Den ska jag beställa.

      Radera