fredag 28 mars 2014

Olika flygbolags val av champagne

Nu är jag på väg hem till Manila och har snart fullbordat min första jorden runt-resa. Jag flög Cathay Pacific över Stilla havet, SAS över Atlanten och nu Qatar hem till Manila. Just nu sitter jag i loungen på Dohas flygplats och hade egentligen tänkt ta en Coca-Cola men när jag såg att de hade Krug Grande Cuvée som lounge-champagne kunde jag inte låta bli att ta ett glas. Det känns väldigt lyxigt.

I luften erbjöd Cathay Pacific Deutz, SAS Henriot 2007 och Qatar Taittinger Rosé och Lanson 1999. Plus för både SAS och Qatar för årgångschampagne men Qatar vinner sedan på knock-out med sin lounge-champagne.

Ja, sådant här kan man sitta och fundera på halv två på natten i Doha.

Med till Manila följer för övrigt en Vilmart Coeur de Cuvée 1997 och en Comtes 1995 från källaren i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar