tisdag 25 mars 2014

Nobu Las Vegas

Jag avslutade veckan i Las Vegas med ett besök på Nobu på Caesar's Palace. Jag har ätit på båda Nobu-restaurangerna i London och den i Kapstaden förut och tycker att alla tre är bra men den här var den bästa Nobu jag varit på. Riktigt modern och cool inredning, perfekt service och minst lika bra mat som de andra.









Nobu har dessutom expanderat konceptet och öppnade förra året ett hotell inne på Caesar's Palace. Jag antar att det är något av de gamla tornen på Caesar's som fått sig en rejäl ansiktslyftning, kanske något att prova nästa gång.

Nobu Hotels är ett helt nytt koncept och det här var det första hotellet som öppnades i kedjan. Det finns också ett i Riyadh i Saudiarabien och ytterligare fyra kommer att öppnas senare i år: i London, Miami, Bahrain och Manila. Jag tycker att det är kul att ett varumärke som står för kvalitetsmat och bra restauranger har blivit så starkt att det kan utvidgas till hotell också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar