onsdag 29 maj 2013

Vilken restaurang i Stockholm ska jag gå till?

Vi har sedan månader tillbaka bokat in onsdag den 19 juni för ett restaurangbesök i Stockholm med ett par goda vänner. Planen var att äta på Oaxen och jag försökte hänga på låset och boka en månad i förväg men så visade det sig att Oaxen är abonnerad den dagen. Vilken besvikelse! Nu får jag vänta till 2014 med att besöka Oaxen...

Kära läsare, vart ska vi gå istället? Min första tanke var att hoppas på bra väder och gå till Svinet men de öppnar först veckan efter, och det känns som fel årstid att gå till Djuret. Mathias Dahlgren Matbaren är ett bra alternativ men det känns lite fantasilöst. Hur är Strandvägen 1?

Tips önskas!

6 kommentarer:

  1. Hej Elvis! Det finns en hel del bra ställen i Stockholm och allt beror på vilken typ av mat ni gillar och är ute efter! Då jag själv är lite av en "italienfreak" så skulle jag kunna rekommendera La Vecchia Signora (http://www.lavecchiasignora.se/) på Södermalm. De fokuserar helt på mat och vin från Piemonte. Traditonellt, rustikt och oerhört gott - om du frågar mig.

    / Thomas

    SvaraRadera
  2. Hej. Kan varmt rekommendera Proviant i hörnet Sturegatan/Östermalmsgatan. Mycket bra mat och väldigt trevlig personal. Annars är Museet en favorit. Bra priser på Champagnen. Jag har ännu inte besökt Strandvägen 1 men hörde att de i en tidning inte fått så bra kritik gällande maten. Hoppas du hittar något bra.

    //Fredrik

    SvaraRadera
  3. Hej Elvis.
    Hoppas ni har det toppen over there :-)
    På onsdagar har operakällaren en 3 rätters ankmeny som är fantastiskt god för endast 925 kr.
    Ankpressen åker fram och de pressar skrovet till såsen vid bordet.
    Härligt skådespel i anrik miljö.
    Operakällaren har ryckt upp sig väldigt mycket det senaste året.
    http://www.operakallaren.se/page.asp?pageID=3340

    Hoppa Strandvägen 1 och Nybrogatan 38.

    Kramar Helen 1CRU

    SvaraRadera
  4. Lux, pubologi, eriks vinbar....

    SvaraRadera
  5. Prova McDonalds i valfritt läge. Jag är lite nyfiken på hur det funkar ihop med champagne. :-D
    Sedan ska en Big Mac inte föraktas, passar utmärkt klockan 02.55 efter att ha jämfört 1992 Romanée-Saint-Vivant från DRC och Confuron. Plus en del annat smått och gott.

    :-D

    /anders

    SvaraRadera
  6. Tack för utmärkta tips! McDonald's kan jag äta hemma i Manila så jag väljer nog något annat.

    Lutar åt Operakällaren faktiskt!

    SvaraRadera