tisdag 29 januari 2013

Vilmart släpps på Systembolaget igen

Lustigt, så sent som i förra veckan beklagade mig över att en av mina absoluta favoritchampagner, Vilmart Coeur de Cuvée, inte finns kvar på Systembolaget, men nu ser jag att Coeur de Cuvée 2004 kommer att ingå i Systembolagets tillfälliga sortiment från den 1 februari. Det finns bara ett hundratal flaskor jag tror ändå inte att man kommer att behöva köa för Vilmart är inte tillräckligt känt. Jag gissar att det kommer att finnas flaskor kvar i åtminstone en vecka, kanske två.

Jag köpte en låda av 2003:an i höstas men 2004:an har jag inte provat än. Jag vågar dock rekommendera köp ändå! Coeur de Cuvée är ett vin som brukar vara bra samtliga årgångar och 2004 är generellt en bra årgång i Champagne.

Och varför bryr jag mig om Systembolagssläpp när jag bor i Manila? Det är en ren service till er läsare, det blir ingen Vilmart för mig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar