tisdag 4 december 2012

Bilinbrott och Winston Churchill

I förrgår natt blev jag väckt av min treårige son och när jag tittade ut genom fönstret såg jag en skum man på andra sidan gatan. Det var en bit under minus tio och han stod i jeans och kort skinnjacka och bara såg sig omkring. Då och då talade han i mobil och när en bil passerade gömde han sig bakom en buske. Efter en kvart fick han sällskap av en kumpan och de påbörjade då ett försök att stjäla en splitt ny BMW X5. Jag ringde polisen som var på plats på ett par minuter och kunde gripa tjuvarna på bar gärning. De sprang ut i Humlegården och jag kunde se exakt vart och guidade polisen direkt per telefon. Mycket spännande!

Vad har det här med vin att göra? Jo, bilens ägare visade sig vara en granne i huset som också samlar på champagne och igår förmiddag fick en Winston Churchill 1999 som tack för min insats. En spännande natt och en trevlig belöning!

I övrigt har det varit lite torrt på champagnefronten och inget att skriva om. Stadauktion har precis lagt ut vinerna för årets sista vinauktion som börjar på måndag. Det är rekordmånga champagner (hela 76 poster!) och jag återkommer senare i veckan med lite köptips i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar