torsdag 24 maj 2012

Dålig säsongsstart för Lisa på torget

Lisa på torget öppnade sin uteservering för någon vecka sedan och i söndags blev det premiärbesök för säsongen för vår del. Lisa på torget är annars en vinterfavorit för luncher, men det är klart att uteserveringen är väldigt härlig när solen skiner. Däremot undrar jag vad som hänt med köket; maten i söndags var inte bra. Jag tog en gul gazpacho och en Toast Skagen, bad om att få dem samtidigt och blev vid första anblicken mycket nöjd.

Visst ser det gott ut! Men tyvärr var gazpachon alldeles för söt och hade fungerat bättre som dessert. Den innehåller tydligen gula tomater och melon. Det måste ha varit en söt melon. Lite mer vitlök hade inte skadat heller eller om vitlöken helt enkelt drunknade i sockret. Toast Skagen borde inte Lisa på torget, med sin koppling till Lisa Elmqvist, kunna misslyckas med, men den var inte heller bra. Brödet var tråkigt och skagenröran var rinnig - jag rekommenderar kökspersonalen ett studiebesök nere på Sturehof.

Nåja, jag kommer att ge Lisa på torget fler chanser i sommar men om inte maten är bättre nästa gång kommer jag att hålla mig till öl. Eller champagne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar