fredag 30 mars 2012

Strålande lunch på Speceriet

Eftersom jag regelbundet går till Speceriet, Gastrologiks ”bakficka”, för att köpa bröd bestämde jag mig i förrgår för att även pröva deras lunch. De har bara öppet tisdag-fredag och varje dag finns det en lunchrätt för 135 kronor (95 kr för take away) plus två à la carte-alternativ. Dagens lunch i onsdags var ångkokt kolja med spetskål och ris. Fisken var helt perfekt och jag vet inte vad de hade gjort men den här rätten var ett mästerverk. Vilken lunch! Nu kommer jag att bli stamgäst på luncherna också. Man får dessutom deras underbara bröd (ett saftigt surdegsbröd, inte formbrödet) och smör till. Den enda lunchöppna restaurang som kan konkurrera med den här maten är Mathias Dahlgren Matbaren men där får man ingen lunch för 135 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar