fredag 9 mars 2012

Restaurang i Macau

Jag jobbar i spelbranschen och hade därför vägarna förbi Macau i veckan. Macau gick för några år sedan om Las Vegas som världens största spelstad och har idag fyra gånger högre omsättning på spel än Las Vegas. Flera av de stora hotellen i Las Vegas, till exempel Venetian, MGM och Wynn, finns även i Macau.

Las Vegas har många riktigt bra restauranger, bland annat trestjärniga Joël Robuchon vilket är den största restaurangupplevelse jag haft. I Macau är det mer fokus på spel än på annan underhållning men det finns givetvis några bra restauranger. Jag bodde på The Galaxy (rekommenderas!) och åt två gånger på mycket trevliga Terrazza som serverade italiensk mat med inslag från andra delar av Medelhavet. De hade även en trevlig vinlista och jag valde säkra kortet Le Serre Nuove dell'Ornellaia 2009. Det här vinet har blivit ett av mina absolut favoritrödviner och det är ett vin som imponerar både på vinfrälsta och mindre intresserade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar