fredag 3 februari 2012

Snuva som sabbar

En förkylning har satt stopp för alla vinupplevelser den här veckan. Det kanske är en reaktion på förra veckans excesser i London. Jag fick bland annat tacka nej till en intressant provning av Dom Pérignon 2002 mot nysläppta 2003. Jag köpte en Dom Pérignon 2003 på Heathrow i söndags så jag får återkomma när jag korkat upp den.

Idag fyller jag år och har precis uppdaterat min profil från ”41-årig” till ”42-årig”. Första presenten nu på morgon var en flaska vin från svärföräldrarna.

3 kommentarer:

  1. Grattis Elvis!
    Får tacka för att du tar dig tid och skriver denna blogg, följer den slaviskt och tycker att det riktigt intressanta inlägg du gör.
    Om du går ut en kväll i Stockholm och ska dricka Champagne på glas, vart tycker du att det är bäst att gå då? Hänsyn till utbud på glas.

    Önskar dig en fortsatt trevlig födelsedag!
    Mvh Julius

    SvaraRadera
  2. Tack Julius,
    Alltid kul med positiv feedback.

    För mig är Eriks vinbar klart bäst i Stockholm. De har ny vinlista på glas varje vecka. Den här veckan har de till exempel Comtes 2000 på glas (15 cl) för bara 245 kr, vilket faktiskt är ett lägre centiliterpris än om du köper en hel flaska på Systembolaget. De har också Bollinger Rosé och Pierre Peters Cuvée Spéciale 1999 på glas. Jag kan varmt rekommendera den sistnämnda. Nästa vecka kommer det att vara nytt utbud. Prime Winebar på Östermalmstorg har inte samma variation men de brukar också ha några trevliga champagner på glas.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen Elvis!
    //Julius

    SvaraRadera