söndag 13 november 2011

Ciao Ciao - världens bästa pizza?

Jag åt lunch på Ciao Ciao Östermalmsgatan idag. Det är originalet till det som idag blivit en liten restaurangkedja i Stockholm. Jag har ätit pizza i många länder men bäst pizza i världen finns på den här lilla Ciao Ciao. Favoriten är Cacciatore och det är riktigt bra råvaror med, förutom cacciatore, purjolök, champinjoner och paprika. De har bra sallader, enligt min fru, men jag tar alltid pizza.

Jag vet inte hur ägarförhållandena ser ut men systerrestaurangerna på Östermalm, Ciao Ciao Grande på Storgatan och Ciao Ciao Due på Karlavägen (nära Jarlaplan), är också bra. Nästan lika bra pizzor som på Östermalmsgatan men med ett helt annat koncept. De är båda trevliga restauranger med bordsservering och vinlista.

Det finns ytterligare fyra Ciao Ciao i stan varav jag provade den på Vanadisplan för ett par veckor sedan, och den vill jag varna för. Inte alls samma kvalitet på råvarorna och inte lika bra pizzabotten. Mer som en vanlig förortspizzera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar